Avon çalışanları direnişte - Kozmopolitik

 Avon çalışanları direnişte

Sendikalaşma çalışmaları gerekçe gösterilerek işten çıkarılan 2 Avon Kozmetik çalışanı, Gebze Organize Sanayi Bölgesi'ndeki tesis önünde direnişe başladı.

Depo, Antrepo, Gemi Yapımı ve Deniz Taşımacılığı şçileri Sendikası (DGD-Sen) üyesi çalışanlar, 19 Mayıs günü tazminatsız bir şekilde işten çıkarılmış ve 23 Mayıs Pazartesi saat 10’da fabrika önünde direnişe başlayacaklarına dair duyuru yapmışlardı. Avon Kozmetik önünde buluşan işçiler, “Güzelliğimiz gücümüzden geliyor, gücümüz direnişten”, “Rujunu sil sesini yükselt”, “Yaz sezonunun vazgeçilmez rengi direniş” pankartları açarak, "Avon işçiye hesap verecek” sloganı attılar.

"AVON, GÜÇLÜ KADINLAR İSTEMİYOR"

İşten çıkarılan arkadaşları işe geri alınana kadar direnişlerini sürdüreceklerini ifade eden işçilerin okuduğu basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

1886’da ABD’de kurulan AVON, 10 milyar dolar cirosu ile dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi. 100’den fazla ülkede 6 milyon 'bağımsız kadın satış temsilcisi' var. Bu kadınlar, komşularına, iş arkadaşlarına, sosyal çevrelerine AVON kozmetik ürünlerini satıyorlar. AVON, bağımsız satış temsilcisi ile doğrudan satış modelini, 'kadınların güçlenmesini' sağlayan otantik bir iş modeli olarak pazarlıyor.

Son kampanyalarının adı: Bir Amaç İçin Güzellik (The Beauty for a Purpose). Sosyal medya üzerinden, ünlüleri kullanarak, başarı hikayeleri sunuyorlar. Sosyal medyanın bugün üretimi değiştiren ve şekillendiren bir unsur olduğunu, kadın profesyoneller ve girişimcilerin sosyal medyayı aktif bir şekilde kullandığını görüyorlar. Bu nedenle AVON bir 'amaç temelli' pazarlama stratejisi üzerine kurulu.

'Kadınları güçlendirmek' bir pazarlama stratejisi. Sadece bir slogan!

'Bağımsız satış temsilcisi' dedikleri, güçlendirdiklerini iddia ettikleri kadınlar, çalışma ve tüketim arasındaki ilişkiyi muğlaklaştıran, ürünlerin dağıtımındaki tüm riski kadına yükleyen bir sisteme dahil oluyor. Yani AVON’un doğrudan satış sistemi, günümüzün güvencesiz emek ilişkilerinden daha fazla kâr sağlamanın bir yolu.

Dahası, AVON’un üretim, depolama, taşıma süreçlerinde çalışan fazla sayıda kadın ve erkek milyonlarca işçi var. Kadınların kardeşliğinden bahseden AVON, bu işçilerin dayanışmasının ve örgütlenmesinin maliyetine asla katlanmak istemiyor. Çünkü kadınların güçlenmesi, haklarını talep etmesi, sendikalaşması ve güvenceli işler talep etmesi demek.

Diğer yandan, pazarlama stratejisini 'kadın güçlendirme' gibi toplumsal bir amaç üzerinden kurarak ve meme kanseri, aile içi şiddetle mücadele gibi sosyal sorumluluk temalarını kullanarak, fabrika içinde ve dışında cinsiyetçi bir şekilde yaptığı kadın emeği sömürüsünü pazarlama ayağında da sürdürüyor.

AVON güçlü kadınlar istemiyor.