21 Ekim 2021, Perşembe

Cumhuriyete Hakarette Ceza Yüzde 1 Bile Değil: RTÜK’ten 2 Bin 672 Şikâyete Sadece Dört Ceza

Muhalif kanallardaki eleştirileri “hakaret” olarak sayan ve üst sınırdan cezalandıran RTÜK, yandaşların tüm topluma yönelik hakaretlerini ise cezasız bırakıyor. Sadece Cumhuriyet ve Mustafa Kemal’e yönelik 2 bin 672 hakaret şikâyetinden sadece yüzde 0,15’ine denk düşen dört yayına alt sınırdan cezalar verildi.

Birgün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre, Muhalif kesimlere dönük yanlı kararıyla bilinen RTÜK, konu muhaliflere yönelik saldırılar olunca üç maymunu oynuyor. Özellikle Cumhuriyet Mustafa Kemal’e yönelik şikâyetler, cezasız bırakılıyor.

RTÜK üyesi İlhan Taşcı, Mustafa Kemal ve Cumhuriyet değerlerine yönelik televizyondaki hakaret ve küfürler nedeniyle RTÜK’e yapılan şikâyetleri ve verilen cezaları mercek altına aldı. Taşcı’nın belirlemelerine göre, son beş yılda Mustafa Kemal ve Cumhuriyet ilkelerine yönelik küfür, aşağılama ve hakaret nedeniyle RTÜK’e 2 bin 672 şikâyet yapıldı. RTÜK bu şikâyetlerden yalnızca dördünü görüşerek karara bağladı. Taşcı, RTÜK yönetiminin, televizyonlarda AKP ve Tayyip Erdoğan’a yönelik en ufak eleştiriye dahi en ağır cezayı verilmesini anımsatarak, “Şikâyetler ile yaptırım arasındaki derin uçurum, Atatürk sayesinde oturdukları koltukların kıymetini bilmeyenler için bir turnusol kâğıdıdır” dedi.

TRT ÇOCUK BİLE LİSTEDE

RTÜK Üyesi Taşcı, 1 Ocak 2016 ile 1 Mart 2021 tarihleri arasında, Mustafa Kemal ve silah arkadaşlarına, milli mücadele aktörlerine ve Cumhuriyet’in ilke ve değerlerine yönelik televizyonlardaki hakaret, aşağılama ve küfür nedeniyle Üst Kurula yapılan şikâyetlere ilişkin bir rapor hazırladı.

Taşcı’nın tespitlerine göre, Mustafa Kemal ve Cumhuriyet ilkelerine yönelik hakaret ve küfür nedeniyle ilk sırayı 448 adet şikâyetle Melih Gökçek’in oğlu Osman Gökçek’e ait Beyaz TV alırken bu kanalı 307 şikayet ile Akit TV izledi. TV Net kanalı hakkında 262 adet, A Haber hakkında 106 şikâyet yapılırken TRT Çocuk hakkında bile 65 adet şikâyet yapılması dikkati çekti.

RTÜK’ün verilerine göre, hakaret nedeniyle en düşük idari para cezası gibi göstermelik yaptırım verilen kanallar, Akit TV, TV Net, Ülke TV ile Kanal A oldu.

“EBUBEKİR ŞAHİN SARAY KORUYUCUSU GİBİ”

İlhan Taşcı, ortaya çıkan tablonun “birilerinin” Cumhuriyet değerleriyle ülkenin kurucusu Mustafa Kemal ile sorunu olduğunu ortaya koyduğunu vurguladı. İlkesel olarak televizyonlarda eleştiri sınırının ötesindeki her türlü kirli dile karşı olduğuna işaret eden Taşcı, şu değerlendirmeyi yaptı:

“RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in kendisini yalnızca ve yalnızca AKP’nin ve Sarayın koruyucusu gibi görüyor. Erdoğan ve AKP dışında televizyon kanallarında kim kime ne derse desin, duymazdan görmezden geliyor. Oysa 83 milyonun hakkı var üzerinde. Tüm yayıncılara eşit mesafede durmak, yayınlarla ilgili de hakkaniyetli olmak zorunda. Ancak rakamlarda ortaya koyuyor ki, RTÜK Başkanı ve yönetimi, Atatürk ve Cumhuriyet değerleri konusunda duyarsızlar. Şikâyetlerle yaptırım arasındaki orantısızlık bunun açık göstergesidir. Hiç kimse ülkenin kurucusu Atatürk’e yönelik televizyonlardaki hakareti, küfrü görmezden gelemez. Oturdukları koltuk Atatürk ve onun ilmek ilmek ördüğü Cumhuriyet sayesindedir.”

BU HABERİ GÖRDÜNÜZ MÜ?

AKP Genel Sekreteri Şahin: TÜSİAD da Vesayet Özlemi İçerisinde

AKP Genel Sekreteri Fatih Şahin, TÜSİAD’ın 50. Yılı projesi olarak, Türkiye’nin geleceğinin inşası için bir …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir